۷ آذر ۱۳۹۲، ۱۰:۱۲

در 8 ماهه نخست سالجاری صورت گرفت؛

اهدای بیش از 24 هزار واحد خون توسط مردم استان مرکزی

اهدای بیش از 24 هزار واحد خون توسط مردم استان مرکزی

اراک - خبرگزاری مهر: مدیر کل انتقال خون استان مرکزی گفت: در هشت ماهه نخست سالجاری، مردم استان مرکزی 24 هزار و 29 واحد خون به مراکز ثابت و پایگاههای خونگیری اهدا نموده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر فاطمه السادات مهدویانی افزود: از مراجعه 29 هزار و 245 نفر متقاضی اهدای خون به مراکز ثابت و پایگاههای خونگیری در 8 ماهه سال جاری، 24 هزارو 29 نفر از مراجعین جهت اهدای خون موفق به انجام این اقدام انسان دوستانه شده اند.

وی بیان داشت: در هشت ماهه نخست سالجاری 23هزار و 268 واحد گلبول قرمز، 22 هزار 410  واحد پلاسمای تازه منجمد شده، 841 واحد کرایو، 12 هزار و 405 واحد پلاکت، 756 واحد خون کامل و 89 واحد گلبول قرمز شسته شده در این اداره کل تولید شده است.

مدیر کل انتقال خون استان مرکزی تصریح کرد: شش هزار و 39 واحد از تولید فراورده های خونی استان به سایر استانهای متقاضی از جمله شیراز، بندرعباس، زاهدان، تهران و... ارسال شده است و در این مدت به منظور تأمین نیازهای خونی مراکز درمانی داخل استان نیز در مجموع 34هزار و 745 واحد فراورده های خونی شامل 16هزار و 869 واحد گلبول قرمز، 8 هزار و 914 واحد پلاسمای تازه منجمد شده و 8 هزار و 962 واحد پلاکت به مراکز درمانی ارسال شده است.

دکتر مهدویانی همچنین از برنامه ریزی به منظور انعقاد تفاهم نامه های همکاری با دستگاهها و سازمانهای مختلف به منظور اهدای خون پرسنل این سازمانها و نهاد ها خبر داد.

وی اظهار داشت: هم اینک با بسیاری از سازمانها و ارگانهای دولتی و نظامی از جمله هلال احمر، ستاد فرماندهی نیروی انتظامی، خانه سازمانهای مردم نهاد و ... تفاهم نامه هایی منعقد شده است و به صورت موردی با ارائه خدمت به کارکنان این مرکز نسبت به جمع آوری خونهای اهدایی از سوی آنان اقدام می شود و برخی از این سازمانها از جمله هلال احمر و خانه سازمانهای مردم نهاد با ارسال پیامک در فراخوان اهداکنندگان با این اداره کل همکاری می نمایند.

کد خبر 2184502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha